Zvolit systém:
Zvolit kategorii:
Řadit podle:
Kategorie:   Instalace / zapojení Systém:   Zámky CDVI Datum:   12.09.2018
Otázka: Proč se elektromagnetický zámek CDVI (řady V3 / V5, resp. ESC5000 / ECS8000) po zapojení na 24V napájecí zdroj hodně zahřívá?
Odpověď:V zámku zůstala nastavena propojka pro volbu napájecího napětí na 12 V, zatímco zámek napájíte 24 V. Změňte zapojení propojky na volbu pro 24V napájení. (POZOR: Ve stavu 12V pozice propojky při 24V napájení nenechávejte zámek dlouho - případné poškození není kryto zárukou výrobce!!)
Kategorie:   Komunikace Systém:   Rosslare AxTrax NG / AC-825IP Datum:   12.09.2018
Otázka: Proč nevidím v programu AxTrax NG zobrazeny žádné události z jednotky AC-825IP, i když samotný program s jednotkou komunikuje a lze např. dálkově ovládat zámky?
Odpověď:Pravděpodobnou příčinou je zablokování komunikace směrem od kontroléru do programu AxTrax NG vaším firewallem (kontrolér sám odesílá nově vzniklé události do programu AxTraxNG, což může firewall vyhodnotit jako pokus o neoprávněný přístup zvenčí). V souladu s doporučením uvedeným v manuálu k programu AxTraxNG vytvořte ve vašem firewallu výjimku pro příchozí spojení (Inbound rules) pro program AxtraxServerService.exe (umístěný typicky v 'C:\Program Files (x86)\Rosslare\AxTraxNG Server', ale vaše konkrétní cesta může být samozřejmě jiná).
Kategorie:   HIK-CONNECT vzdálený přístup Systém:   Hikvision Datum:   22.03.2018
Otázka: Jak nastavit službu Hik-connect?
Odpověď:Odpověď naleznete zde: al_jak_nastavit_sluzbu_hik-connect.pdf
Kategorie:   Přesměrování portů Systém:   Hikvision Datum:   22.03.2017
Otázka: Jaké porty je nutno přesměrovat pro vzdálený přístup na rekordéry Hikvision?
Odpověď:Porty 80, 8000 a 554
Kategorie:   Firmware Systém:   Hikvision Datum:   26.05.2016
Otázka: Kde mohu stáhnout nejnovější firmware pro produkty výrobce Hikvision?
Odpověď:www.hikvisioneurope.com/portal/
Kategorie:   reset hesla Systém:   Hikvision Datum:   26.05.2016
Otázka: Jak mohu provést reset hesla u produktů Hikvision?
Odpověď:Odpověď naleznete zde: al_jak_resetovat_heslo_zarizeni_hikvision_20180307.pdf
Kategorie:   Instalace Systém:   Alvis Datum:   03.11.2014
Otázka: S kterými operačními systémy je kompatibilní Alvis 3.8?
Odpověď:Alvis 3.8 je kompatibilní s operačnímy systémy Windows 7, Windows 8 (8.1), Windows 10 a Windows Server 2008/2012.
Kategorie:   Hardware Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Jak postupovat, pokud chcete připojit k Alvisu zařízení, které není momentálně podporované?
Odpověď:Prověřte, zda pro dané zařízení neposkytuje výrobce některé z univerzálních rozhraní OPC, Modbus, DDE, ESPA (tyto univerzální rozhraní jsou v systému Alvis podporovány). Pokud se jedná o zařízení s jednoduchým protokolem bez nároků na funkce nadstavby, je možné použít univerzální rozhraní ASCII.
Kategorie:   Instalace Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Co musí obsahovat operační systém Windows pro správnou funkčnost sw Alvis 3.6?
Odpověď:Je zapotřebí mít nainstalovaný Internet explorer 7 a výše a dála pak runtime komponetu Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86).
Kategorie:   Instalace Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: S kterými operačními systémy je kompatibilní Alvis 3.6?
Odpověď:Alvis 3.6 je kompatibilní s operačnímy systémy Windows XP, Windows Server 2003, Windows 7 a Windows Server 2008.
Kategorie:   Databáze Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Využívá Alvis SQL databázový server pro logování událostí?
Odpověď:Může a nemusí. Pro menší aplikace je instalace SQL DB zbytečnou komplikací a proto Alvis umožňuje logování událostí do kryptovaného a zálohovaného cyklického souboru. Pro větší instalace je možné ukládat události do MS SQL serveru, je ale zapotřebí rozšířit licenci systému.
Kategorie:   Licencování Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Existují i nějaké speciální edice systému Alvis?
Odpověď:Ano, jedná se tyto tři specílní edice: 1) ALVIS/F SLAVE - jedná so o 2. (3.) desktop licenci v síti LAN k systému Alvis/F. 2) ALVIS ST 1 - umožňující připojit maximálně 1 ústřednu Galaxy s neomezeným počtem symbolů v aplikaci. Součástí je i dde server GxySmart. 3) ALVIS ST 2 - umožňující připojit maximálně 1 ústřednu Galaxy a 1 ústřednu EPS (Esser/Lites/ Algo Plus) s neomezeným počtem symbolů v aplikaci. Součástí je i dde server GxySmart a zvolený dde server pro ústřednu EPS.
Kategorie:   Licencování Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Jaké jsou základní edice systému Alvis?
Odpověď:Jedná se o čtyři základní edice, a to: 1) Alvis/150 - umožňující připojit maximálně 5 ústředen a maximální počet symbolů v aplikaci je 150. 2) Alvis/300 - umožňující připojit maximálně 5 ústředen a maximální počet symbolů v aplikaci je 300. 3) Alvis/F - umožňující připojit maximálně 5 ústředen s neomezeným počtem symbolů v aplikaci.
Kategorie:   Instalace Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Jakým způsobem se k systému Alvis připojuje ústředna Galaxy?
Odpověď:Pomocí komunikačního modulu GXYSMART. Výstup modulu je RS232. Pokud požadujete připojit ústřednu do počítačoví sítě, je zapotřebí použít také zásuvný modul GXYSMART/TCPIP.
Kategorie:   Licencování Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Jaké jsou podmínky "upgrade" starších licencí systému Alvis?
Odpověď:Zákazník má nárok na bezplatnou aktualizaci verze Alvisu v průběhu 1 roka od data prodeje. Do 5 let od prodeje licence má zákazník nárok rozšiřovat licenci o nové zařízení za cenu odpovídající rozdílu ceny mezi původní konfigurací a novou konfigurací. Po uplynutí 5 let od zakoupení licence Alvisu zaniká nárok na rozšíření počtu zařízení, doplnění nových zařízení a výměny licenčního hw klíče. Do 10 let od zakoupení licence Alvisu má zákazník nárok aktualizovat Alvis na novou verzi za zvýhodněnou cenu 60% ceníkové ceny nové licence. Po uplynutí 10 let od zakoupení licence systému Alvis zaniká nárok na aktualizaci licence Alvisu za zvýhodněnou cenu 60% ceníkové ceny.
Kategorie:   Aktualizace Systém:   Alvis Datum:   16.09.2012
Otázka: Jakým způsobem se provádí upgrade/rozšíření stávající licence systému Alvis?
Odpověď:K upgrade/rozšíření stávající licence Alvisu slouží sw utilita, která po spuštění vygeneruje jedinečný textový řetězec. Tento řetězec je nutné odeslat mailem do naší společnosti společně se specifikací, co má upgrade/rozšíření obsahovat. Řětězec je poté odeslán výrobci. Po jeho úpravě je řetězec odeslán zpět zákazníkovi, který jej pomocí sw utility nahraje do hw klíče.
Kategorie:   software Systém:   Galaxy Datum:   21.04.2010
Otázka: Jak exportovat konfiguraci ze softwaru DSI2?
Odpověď:V aplikaci Frontshell označit vybranou instalaci (printscreen). Zvolit menu "Soubor - Export - Vybraná instalace" (printscreen). Zvolit název souboru ( je vhodné do názvu vložit údaj o datu zálohy) a typ souboru zvolit *.mdb (printscreen). Takto získaný soubor obsahuje všechna data instalace včetně poznámek . Po komprimaci se jeho velikost pohybuje kolem 100kB (printscreen).
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   31.08.2009
Otázka: Jaký typ modemu použít pro dálkový přístup k ústředně Galaxy a kde ho sehnat?
Odpověď:Výrobce ústředen Galaxy doporučuje modem U.S. Robotics 5630D. Tento modem byl vyzkoušen se všemi typy ústředen Galaxy (Classic, G2, G3, Dimension). Lze ho objednat u firmy BSCOM - http://obchod.bscom.cz/faxmodem-us-robotics-externi-56k-v92-usr815630d_d31381.
Kategorie:   Software Systém:   Galaxy Datum:   31.08.2009
Otázka: Jak získat výpis programu ústředny G3 a G3-Dimension?
Odpověď:Lze využít kabel pro programování A234 připojený do interního portu RS232 . Nastavíme interní port RS232 do režimu tiskárna - 56.6.1.1=TISKARNA. Nastavíme rychlost interního portu RS232 na 57600bit/sec - 56.6.4.1=57600, pokud je zapnutý on-line tisk, vypneme ho - 51.28=VYRAZENO. Spustíme ve Windows program Hyperterminál, zvolíme COM port počítače a nastavíme následující parametry: Bity za sekundu : 57600, Datové bity: 8, Parita: Žádná, Počet stop - bitů: 1, Řízení toku: Hardware. V nabídce funcí hyperterminálu nastavíme v :" Přenos - Zachytávat text " název souboru ve formátu *.txt, kam budou ukládána data . Hyperterminál připojíme k ústředně - ikona "Zavolat" a spustíme v menu technika tisk - parametr 57=TISK KONFIG. Získáme textový soubor, který lze otevřít např v programu WORD a dále upravovat. textový soubor ukazuje velmi přehledně aktuální nastavení ústředny a lze v něm snadno provádět kontrolu konfigurace.
Kategorie:   Software Systém:   Galaxy Datum:   08.07.2009
Otázka: Jak nastavit software DSI 2.x , aby po určité době nečinnosti nepřerušoval spojení s ústřednou?
Odpověď:Nastavením parametru "Comms_Idle_Timeout=0" v souboru "C:\WINDOWS\CommServer.ini" bude zrušeno přerušení spojení po určité době nečinnosti.
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   05.02.2009
Otázka: V katalogu produktů EZS je nový integrační modul GXYSmart, jak souvisí se stávajícím UNI1-INT?
Odpověď:GxySmart je nový univerzální komunikační interface umožňující připojení elektronických zabezpečovacích systémů řady Galaxy (Classic v.4.x, G3, GD) k softwarovým nadstavbám třetích stran (např. AlViS, ABI). Nahrazuje modul UNI1-INT jehož součástková základna zastarává a již se nevyrábí. GXYSmart pracuje s novým komunikačním protokolem GXYSMART, který nově implementují do svých nadstaveb jednotliví výrobci grafických nadstaveb. Pokud máte sebemenší pochybnost zda vámi vybraná grafická nadstavba již podporuje nový integrační modul zavolejte prosím na linku technické pomoci ADI-OLYMPO: 543 558 147
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   05.02.2009
Otázka: Je možné s Galaxy Dimension využít stávající moduly a periferie?
Odpověď:Z hlediska systémového řešení a topologie systému nová verze V6 „Dimension“ zcela navazuje na předchozí softwarovou verzi V.5.x a zachovává všechny její dosavadní funkce, způsob ovládání a zpětnou kompatibilitu s periferiemi*. Obě firmwarové verze ústředena (V5.x i V6) využívají stejné periferie což jednoznačně zajišťuje kontinuální technickou podporu a dostupnost náhradních dílů. * Jedinou výjimkou v kompatibilitě je modul UNI1-INT. Podrobně popsáno níže v bodě 5.
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   05.02.2009
Otázka: Jaké nové moduly či funkce Galaxy Dimension přináší?
Odpověď:Jedná se zejména novou dotykovou klávesnici s barevným displejem CP040, nový dveřní modul C080 a C081 a audio moduly pro audioverifikaci. Novým prvkem je také přepínání mezi několika jazykovými verzemi. Video k nové grafické klávesnici a katalogové listy najdete na našem webu.
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   05.02.2009
Otázka: Jaká je náhrada za UNI1-KIT pro připojení radiových vysílačů?
Odpověď:Modul UNI1-KIT vychází s platformy UNI1 která jak bylo popsáno výše zastarává a již se nevyrábí. Připojení objektových radiových vysílačů je však realizovatelné velmi elegantně prostřednictvím interního telefonního komunikátoru ve formátu Contact ID. Výrobci objektových vysílačů (např. Radom, NAM atd.) nabízí ke svým vysílačů jednoduché rozšiřující moduly na příjem signálu Contact ID. Vysílač tedy objednávejte již s přijímačem CID. Ve výsledku je tedy ústředna Galaxy GD připojena k objektovému vysílači prostřednictvím interního telefonního komunikátoru. Velkou výhodou tohoto řešení je velmi rychlé a elegantní programování přenosu zpráv.
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   05.02.2009
Otázka: Mohu Galaxy Dimension programovat programem GalaxyGold nebo DSI1
Odpověď:Souběžně s novou verzí ústředny Galaxy Dimension byle na trh uvedena nová verze programu DSI 2, který je kompatibilní se všemi ústřednami Galaxy zpětně. Program DSI2 je možné využít k programování ústředen Galaxy Classic (od verze 1.24), Galaxy G2, Galaxy G3 i Galaxy Dimension. Nová aplikace ve spojení s novou ústřednou Galaxy Dimension navíc přináší zcela nové a přehledné uživatelské prostředí.
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   05.02.2009
Otázka: V katalogu produktů EZS je nový integrační modul GXYSmart, jak souvisí se stávajícím UNI1-INT?
Odpověď:GxySmart je nový univerzální komunikační interface umožňující připojení elektronických zabezpečovacích systémů řady Galaxy (Classic v.4.x, G3, GD) k softwarovým nadstavbám třetích stran (např. AlViS, ABI). Nahrazuje modul UNI1-INT jehož součástková základna zastarává a již se nevyrábí. GXYSmart pracuje s novým komunikačním protokolem GXYSMART, který nově implementují do svých nadstaveb jednotliví výrobci grafických nadstaveb. Pokud máte sebemenší pochybnost zda vámi vybraná grafická nadstavba již podporuje nový integrační modul zavolejte prosím na linku technické pomoci ADI-OLYMPO: 543 558 147
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   05.02.2009
Otázka: Je možné na grafické klávesnici změnit obrázek na pozadí?
Odpověď:Ano, nový obrázek je možné do klávesnice nahrát pomocí paměťové karty Sd, kterou vložíte do slotu v horní části klávesnice. Spuštění funkce přenosu dat dosáhnete odpojením a následným připojením napájení. Vice o tvorbě obrázku naleznete v samostatném návodu.
Kategorie:   Hardware Systém:   Galaxy Datum:   13.01.2009
Otázka: Proč mám na instalacích hlášení vysoký odpor HIGH.RES?
Odpověď:Vysoký odpor je jeden z typů poruchových hlášení Galaxy. Tento stav znamená určitý nejistý stav na zóně, odpor přesáhne hodnotu 1300Ohm. Řešením může být kontrola kabeláže, propájení svorkovnice detektoru a koncentrátoru. V případě přetrvávajících potíží je možné do ústředny nahrát speciální firmware který signalizaci poruchy potlačuje a zobrazuje ji pouze technikovům isntalace
Kategorie:   Čtení karet Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze na jednotce NS2 využívat režim OL (čtení celého čísla karty včetně facility kódu)?
Odpověď:Ano, jednotka NS2 od firmwarové verze 1.03.09 podporuje režim OL pro čtení celého čísla karty. Volba OL musí být součástí inicializačního příkazu (např. I=1 B M OL). Po poslání inicializačního příkazu ale musí být pro správnou funkci OL režimu nadefinován formát Wiegand, který se bude u karet používat (např. příkazem F=1 1 26 S 1 D 1 B1 B2 B3 B4).
Kategorie:   Software Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Jak má být nadefinována jednotka NS2 v programech WIN-PAK Pro / WIN-PAK 2 /WIN-PAK 1.15?
Odpověď:Jednotku NS2 musíte do systému zadat jako N-1000-III (nebo PW-2000-3). Nadefinovat můžete pouze vstupy 1 až 8, a výstupy 1 až 8 (výstupy 1 až 4 jsou relé, výstupy 5 a 6 ovládání LED čteček, výstupy 7 a 8 pomocné tranzistorové výstupy využitelné např. pro ovládání bzučáku).
Kategorie:   Archivace Historie / Auditu Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Jaký je rozdíl mezi archivací a zálohováním?
Odpověď:Zatímco zálohování vytváří kopii aktuálních databází, zálohovaná data tedy zůstávají v tabulkách, archivace je operace určená k pročištění tabulek Historie a Auditu a tedy k přesunu určitého počtu v nich obsažených záznamů do externího souboru. Archivaci byste proto měli provádět jednou za čas, když celkový počet záznamů překročí únosnou mez (v okně Historie a Auditu je za tuto mez považován počet 50.000 záznamů indikovaný zčervenáním počítadla Celkem). Cílovým místem přesunu záznamů je .xml soubor zadaného jména na zadané cestě
Kategorie:   Aktualizace Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Jakým způsobem provedu aktualizaci programu PowerKey verze 3.00.94 na verzi 3.00.99 ? Lze někde aktualizaci stáhnout?
Odpověď:Postup aktualizace se provádí ve dvou krocích : 1.aktualizace databázové části (musí být zastavena služba "PowerKeyJetService"). 2.aktualizace aplikační části (musí být zastavena služba "PowerKeyJetService" při update serverové části, při update klienta nemusí být služba zastavena). Detailní popis aktualizace naleznete na Vašem instalačním CD PowerKey 3.0, v adresáři PowerKey\Dokumentace\Pwk 3.0 postup při aktualizaci.pdf. Aktualizace jsou bezplatně poskytovány zákazníkům, kteří mají sjednánu a uhrazenu Systémovou podporu.
Kategorie:   Síťový provoz Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze program NStar v základní podobě (tedy bez Software Option Package) používat v síťovém prostředí a spravovat tak systém i z jiného než serverového PC?
Odpověď:Ano, možnost síťového přístupu je zajištěna i v základní podobě programu. V jedné chvíli však v takovém případě může být k databázovému serveru připojen jen jediný operátor.
Kategorie:   Síťový provoz Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč se není možné spojit z klientského PC s komunikačním serverem NStaru (když spojení na databázový server funguje)?
Odpověď:Problém může být v zadání síťového názvu serverového počítače v okně konfigurace komunikačního serveru v aplikaci NStar. Otevřete mapu zařízení (Konfigurace -> Zařízení -> Mapa zařízení), rozklikněte ikonu komunikačního serveru a v otevřeném okně pro konfiguraci serveru změňte v řádku 'Název počítače' síťového jméno na IP adresu PC s komunikačním serverem.
Kategorie:   Alarmy Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Po přihlášení do systému NStar se mi zobrazí chybové hlášení: "Alarm databázového serveru Naléhavý alarm. V případě správy databázového serveru je to rozhodující. Kontaktujte administrátora NStar pro zálohu a správu databáze."
Odpověď:Chybové hlášení se zobrazuje v případě, kdy máte nastavený limit pro databázi v aplikaci NStar. Pro zrušení zobrazování chybového hlášení přejděte v aplikaci NStar na menu [Soubor] - [Kapacity a limity databáze... ] a navyšte limit pro databázi a prostor na disku.
Kategorie:   Alarmy Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze v prostředí programu NStar pracovat s prioritami alarmů?
Odpověď:NStar nastavování priorit alarmů podporuje, smysluplné využití ale bude mít pouze v rozšířené verzi (s Option Package), která podporuje Alarm monitor s prioritizací alarmů. V základní verzi programu NStar se změny priorit alarmů v rozsahu 1-99 v podstatě neuplatní.
Kategorie:   Databáze Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč se v okně databáze (např. v seznamu držitelů karet) nezobrazují všechny záznamy, ale jen prvních několik set?
Odpověď:Důvodem je nastavení počtu zobrazovaných záznamů v databázi. Pro úsporu přenosového pásma na pomalejších linkách je po instalaci uživatelského rozhraní NStar nastaveno zobrazování prvních 200 záznamů pro výběr z databáze a prvních 20 záznamů pro vyhledávání v databázi. Pokud chcete po otevření databáze vidět záznamy všechny, příp. mít po vyhledávání v databázi zobrazeno více než 20 položek, které odpovídají vyhledávacímu kritériu, nastavte nové hodnoty v menu Systém - Nastavení pracovní stanice. Položky se jmenují Maximální počet záznamů v okně pro výběr z databáze a Maximální počet záznamů v okně pro vyhledávání v databázi.
Kategorie:   Instalace Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: V jakých operačních systémech může být provozován systém NStar?
Odpověď:Výrobcem podporované operační systémy jsou Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server, Windows XP Professional. Mimo tento seznam byla instalace programu NStar vyzkoušena na systému Windows 2003 Server (neoficiální informace).
Kategorie:   Komunikace Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Jaký je rozdíl mezi tmavě a světle zelenou (červenou) ikonou u prvku v mapě řízení?
Odpověď:Světlý odstín indikuje novou, ještě nepotvrzenou událost. Pokud je u prvku v mapě řízení světle zelené kolečko, znamená to, že se prvek dostal minimálně jednou do alarmového stavu a poté zpět do klidového, ale událost přechodu do klidového stavu ještě nebyla potvrzena a smazána (např. v Alarm monitoru). Světle červený čtvereček značí, že je prvek stále ve stavu alarmu, událost přechodu do alarmového stavu ale nebyla potvrzena a smazána.
Kategorie:   Licencování Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Jakým způsobem a v jakých verzích je licencován program NStar?
Odpověď:Program NStar můžete používat ve dvou variantách - buď v základní podobě (licencováno pouze zadáním CD Key při instalaci) nebo s tzv. Software Option Package (licencováno navíc zasunutím USB klíče do USB portu serverového PC). Rozšířená varianta se Software Option Package přidává možnost síťové správy systému pro až 5 uživatelů současně, možnost návrhu a potisku karet, využívání alarm monitoru s prioritizací zobrazovaných událostí a funkci automatického zobrazování karet (zobrazování fotografií uživatelů na monitoru PC při použití karty na čtečce).
Kategorie:   Instalace Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč mi nejde úspěšně spustit instalace programu NStar?
Odpověď:Jednou z příčin může být nesprávně nastavené národní prostředí operačního systému. NStar vyžaduje nastavení 'Angličtina - Spojené Státy'. Nastavení můžete změnit v sekci Ovládací panely - Místní a jazyková nastavení. Správnost přepnutí národního prostředí na všech potřebných místech potvrdí operační systém požadavkem na restart PC.
Kategorie:   Kapacita paměti Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze s programem NStar používat rozšířenou verzi jednotky NS2+ (s kapacitou 10.000 karet a 100.000 událostí) ?
Odpověď:Ano, ale program NStar musí být rozšířen o tzv. Software Option Package. Ten má nejčastěji podobu USB klíče; pro jeho získání kontaktujte dodavatele systému. Po aplikaci Software Option Package a tím pádem i rozšíření funkcí programu NStar musí být restartovány všechny služby (servery) NStaru. V základní - nerozšířené - verzi programu NStar nebudou zobrazována platná čtení karet.
Kategorie:   Instalace Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze systém NStar nainstalovat a používat ve Windows XP s SP2?
Odpověď:Ano. Pokud ovšem chcete využívat klientské rozhraní připojené k serverové části po síti, bude nutné doplnit do registrační databáze Windows níže uvedenou hodnotu (a to i v případě, kdy bude vypnutý integrovaný firewall Windows). V editoru registru (spustíte jej např. po kliknutí na Start - Spustit zadáním příkazu 'regedit') najděte klíč HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\RPC a vytvořte v něm novou hodnotu typu DWORD s názvem RestrictRemoteClients. Hodnotu nastavte na 0 a restartujte PC. Pokud necháte zapnutý integrovaný firewall Windows, bude potřeba vytvořit výjimky pro spojení s jednotlivými servery (TCP port 5555 pro databázový server, TCP port 5566 pro komunikační server a 5588 pro server plánů).
Kategorie:   Instalace Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze pro bezproblémovou instalaci použít originální CD dodané v anglickém manuálu NStar?
Odpověď:Originální CD použít můžete, neobsahuje však českou lokalizaci a nastavení databází na české národní prostředí. Doporučujeme proto před spuštěním instalace z CD obsah tohoto CD zkopírovat na pevný disk počítače a provést v souborech setupxxx.ini (najdete je v adresáři \Software \ SQL Install \ MSDE\) úpravy - doplnit do sekce [Options] následující 2 řádky: COLLATION="SQL_Czech_Cp1250_CI_AS" a SECURITYMODE=SQL. Poté spusťte instalaci z pevného disku; při instalaci bude pro databázi NStar nastavena středoevropská znaková sada a české třídění záznamů v databázi.
Kategorie:   Komunikace Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč nefunguje z aplikace NStar komunikace s jednotkou / jednotkami, i když hardwarové předpoklady pro komunikaci vytvořeny jsou?
Odpověď:Příčin, proč v aplikaci NStar nevidíte jednotku / jednotky jako komunikačně dostupné může být více. Pokud jste ověřili, např. terminálovým programem Tmbfh, že na HW úrovni komunikace s jednotkou probíhá, může být důvodem zahlcenost komunikačního bufferu. Zkontrolujte na serverovém PC s komunikačním serverem obsah složky C:\Program Files\NStar\Temp. Soubory v ní uložené představují data, která mají být přenesena do jednotek, ale kvůli přerušení komunikace přenesena být nemohou - čekají proto v těchto 'bufferovacích' souborech na obnovení komunikačního kanálu. Pokud budou ve složce uloženy velké soubory (nad cca 100 kB), mohou blokovat komunikaci s jednotkou. V takovém případě zastavte komunikační server, soubor(y) ve složce Temp smažte a restartujte PC.
Kategorie:   Kapacita paměti Systém:   NStar Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze, podobně jako u jednotek řady N-1000, posouvat v paměti hranici dělící prostor pro karty a pro události a zvyšovat tak kapacitu paměti karet na úkor kapacity paměti událostí?
Odpověď:Ne, v současné verzi firmwaru je tato možnost zablokována. Zvýšit kapacitu paměti jednotky NS2 můžete instalováním doplňkového paměťového modulu (zvýší kapacitu paměti na 10.000 karet a až 100.000 událostí).
Kategorie:   Klientská aplikace Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Při spuštění klienta PowerKey 3.0 se mi při přihlašování zobrazí okno s chybovým hlášením: [PwkShell.ShellPadItem::Run] Chyba č. 5: Invalid procedure call or argument
Odpověď:Na počítači je potřeba nastavit správné rozlišení obrazovky a písma: [Vlastnosti Plochy] - [Nastavení] - [Upřesnit] - [Záložka "Obecné"] - [Normální velikost 96dpi]
Kategorie:   Přihlášení do systému Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Po nainstalování klientské aplikace PowerKey 3.0, nastavení připojení a pokusu o přihlášení se mi zobrazí chybové hlášení: PwkShell: Runtime error '91': Object variable or With block variable not set.
Odpověď:Většinou to dělá knihovna \Windows\System32\SmartUI2.ocx, stačí ji nahradit za verzi z jiného PC s docházkou nebo se dá vybalit z pwkupd.cab (adresáře PowerKey\Update na instalačním CD).
Kategorie:   Sledování přítomnosti osob Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Máme PowerKey,verzi 3.00.94 a úloha Evidence přítomnosti se vyhodnocuje správně jen ze záznamů, které vznikly na docházkovém terminálu. Pokud jsou záznamy (příchod, odchod atd.) vloženy ručním zásahem, úloha Evidence přítomnosti je ignoruje.
Odpověď:Verze 3.00.99 vyhodnocuje přítomnost i z vložených záznamů.
Kategorie:   Autoodemknutí Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Režim autoodemknutí nefunguje správně. K sepnutí relé sice v nastaveném čase dojde, k jeho rozepnutí už ale ne. Navíc se v Historii opakovaně vypisuje událost "Přepínací režim / časovač - zapnuto (vypnuto)".
Odpověď:Problém je způsoben periodickým posíláním informace o datu a času z PC do řídicí jednotky v minutových intervalech. Pokud přijde do jednotky nová informace o datu a času ve stejném okamžiku, kdy má dojít k ukončení režimu autoodemknutí, může na to kontrolér zareagovat neukončením autoodemnknutí v nastaveném čase. Pro řešení problému změňte periodu aktualizace data a času pomocí záznamu v registrační databázi: Spusťte 'regedit.exe' (tlačítko Start - Spustit, do zobrazeného řádku napište 'regedit' a klikněte na OK). V registru najděte klíč HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ IMP\ Oko3 \ IntervalNastaveniRTC. Klikněte na položku IntervalNastaveniRTC pravým tlačítkem myši a z nabídky vyberte Změnit. Jako Číslenou soustavu nastavte Desítkovou a zapište novou periodu synchronizace data a času v minutách (např. 60 pro synchronizaci každou hodinu, 1440 pro synchronizaci jednou denně apod.) Novou hodnotu potvrďte tlačítkem OK. Regedit zavřete a restartujte PC (pokud nemůžete restartovat PC, potom restartujte jen služby SkylaTimerService a Oko3).
Kategorie:   Webový klient - docházka Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Po přeinstalování klienta mi při přihlašování do PowerKey 3.0 hlásí chybu "Runtime error: 12"
Odpověď:1) Najděte knihovnu "\windows\system32\xceedcry.dll" a zaregistrujte ji: regsvr32.exe \windows\system32\xceedcry.dll 2) Najděte knihovnu "\windows\system32\smartui2.ocx" (verze by měla být 2.0.0.5228) a zaregistrujte ji: regsvr32.exe \windows\system32\smartui2.ocx Pokud se nepovede zaregistrování, doporučuje se znovu instalace klienta PowerKey 3.0.
Kategorie:   Přihlášení do systému Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Při spuštění klienta PowerKey 3.0 se mi při přihlašování zobrazí okno s chybovým hlášením: [PwkShell.ShellPadItem::Run] Chyba č. 5: Invalid procedure call or argument
Odpověď:Na počítači je potřeba nastavit správné rozlišení obrazovky a písma: Vlastnosti [Plochy] - [Nastavení] - [Upřesnit] - Záložka [Obecné] - výbrat [Normální velikost 96dpi]
Kategorie:   Webový klient - docházka Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Po přihlášení do webového klienta a kliknutí na "Terminá" se mi zobrazuje hlášení "Na terminál nemáte přístup".
Odpověď:Zkontrolujte si oprávnění uživatele v těžkém klientovi PowerKey 3.0 a nastavte popř. spusťte "Zpracování oprávnění" v sekci "Plánování úloh".
Kategorie:   Přihlášení do systému Systém:   PowerKey 3.0 Datum:   09.01.2009
Otázka: Po nainstalování klientské aplikace PowerKey 3.0, nastavení připojení a pokusu o přihlášení se mi zobrazí chybové hlášení: PwkShell: Runtime error '13', Type mismatch
Odpověď:Tato chybová hláška znamená že nemáte zaregistrovanou knihovnu smartui2.ocx (verze 2.0.0.5228) , která je umístěna v adresáři System32. Otevřete si CMD a napište regsvr32 C:\WINDOWS\system32\smartui2.ocx
Kategorie:   Čtení karet Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Při přiložení karty, která je naprogramována do paměti jednotky, na čtečku sice SKYLA Pro správně vypíše událost „Karta OK – příchod / odchod“, ale jako Číslo karty je uvedeno nesmyslné numero neodpovídající skutečnému číslu karty.
Odpověď:Pravděpodobně nebyly do paměti jednotky HUB Pro nebo docházkového terminálu DT2000 SA naprogramovány systémové příznaky. K tomuto chování může dojít jak u nových instalací, tak i u upgradů ze SKYLY Pro verze 4.21 nebo 3.xx – implicitně totiž HUB Pro nebo DT2000 SA posílá u události platné karty tzv. číslo uživatele, tedy paměťovou pozici, na které je dotyčná karta uložena. SKYLA Pro II ale potřebuje, aby jednotka nebo terminál poslala skutečné číslo přečtené karty. Což jednotka i terminál umí, musí být ale do tohoto režimu nastaveny právě programováním systémových příznaků. Příznak, který požadované chování zajišťuje, v definici jednotky ale nehledejte, je skrytý, aby jej nebylo možné třeba nedopatřením zrušit. V menu Programování – Tabulky tedy označte jednotku a zaškrtněte volbu Datum a čas, systémové a deníkové příznaky, časovače a klikněte na tlačítko Spustit. Po naprogramování systémových příznaků by mělo okno Historie ve SKYLE Pro II vypisovat správná čísla karet.
Kategorie:   Čtení karet Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč se v Historii nezobrazuje u přečtené karty jméno?
Odpověď:Toto chování může mít dvě příčiny: 1) Karta není zadána v tabulce Osoby – záznam doplňte, hned po uložení by měla SKYLA Pro II začít jméno vypisovat správně. 2) Karta v tabulce Osoby zadána je, ale je mimo nastavenou platnost. Zkontrolujte u záznamu karty (osoby) políčka Od a Do v sekci Platnost pro přístupy. Nevypsání jména osoby v Historii je způsob, kterým SKYLA Pro II informuje operátora, že se pracuje s kartou, která ještě nebo už neplatí.
Kategorie:   Komunikace Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Po spuštění operačního systému se nerozběhne služba komunikačního serveru (Oko3), i když je nastavena na automatické spuštění.
Odpověď:Může jít o výkonnostní problém počítače – po startu operačního systému se nestačí databázový server (MSDE2000 nebo SQL2000) spustit dostatečně rychle a ještě před jeho plným rozběhnutím se systém pokouší spustit službu komunikačního serveru Oko3. Pomoci v takové situaci může nastavení restartu komunikačního serveru, pokud první pokus o spuštění selže. Postup pro Windows 2000 nebo Windows XP: Otevřete okno se seznamem služeb operačního systému (Ve Windows XP Start – Ovládací panely – Nástroje pro správu – Služby, ve Windows 2000 Start – Nastavení - Ovládací panely – Nástroje pro správu – Služby). V seznamu najděte službu Oko3, klikněte na ni pravým tlačítkem myši a vyberte možnost Vlastnosti. V otevřeném okně přejděte na záložku Zotavení a v řádku První selhání nastavte možnost Restartovat službu. Volbu Restartovat službu za nechte nastavenu na hodnotu 1 minuta. Nastavení uložte kliknutím na tlačítko OK.
Kategorie:   Nastavení jednotek Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Jak souvisí označení podsystémů 0 a 1 ve SKYLE Pro II s podsystémy na HUBu Pro označenými jako 1 a 2?
Odpověď:Číslování podsystémů ve SKYLE Pro II je oproti označení podsystémů na HUBu Pro sníženo o 1. Podsystém 0 ve SKYLE Pro II tak představuje podsystém 1 na HUBu Pro a podsystém 1 ve SKYLE Pro II je podsystémem 2 na HUBu Pro.
Kategorie:   Programování jednotek Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: V okně pro sledování průběhu programování jednotek problikne po spuštění programování nově přidané jednotky seznam kroků pouze na okamžik a zase zmizí. Opakované spuštění nepomáhá.
Odpověď:Proveďte reinicializaci komunikačního serveru. Pravděpodobně jde o novou jednotku, jejíž parametry ještě nebyly v paměti počítače se SKYLOU Pro II správně inicializovány, operace reinicializace by měla takové chování odstranit.
Kategorie:   Programování jednotek Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Hned po spuštění programování jednotek vygeneruje SKYLA Pro II chybové hlášení.
Odpověď:Reinicializujte službu komunikačního serveru (menu Servis - Reinicializace kom. serveru). Potom by mělo být programování jednotek bezproblémové.
Kategorie:   Komunikace Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: SKYLA Pro II komunikuje s jednotkami – komunikační LED blikají správně, ale v Historii se nevypisují žádné události.
Odpověď:Proveďte reinicializaci komunikačního serveru (menu Servis – Reinicializace komunikačního serveru). Hned po nadefinování jednotky SKYLA Pro II sice začíná s jednotkou komunikovat, ale nemusí z ní přijaté události vždy zobrazovat, protože ještě neproběhla inicializace vnitřních struktur ve SKYLE Pro II. Reinicializace kom. serveru by v tomto případě měla problém vyřešit.
Kategorie:   Nastavení komunikace Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Jaký je rozdíl mezi jednotlivými typy spojení s lokalitou pomocí počítačové sítě (TCP/IP Client Port, TCP/IP Server Port a UDP)?
Odpověď:Při spojení se vzdálenou lokalitou můžete v zásadě využít dvou typů spojení – pomocí protokolů TCP/IP nebo protokolu UDP. Protokoly TCP/IP fungují jako spojovaná služba (před spojením počítače s jednotkami na lokalitě se navazuje spojení a vytváří jakýsi virtuální kanál), která nabízí lepší kontrolu nad přenášenými pakety, zatímco UDP je nespojovaná služba založená na tzv. datagramech – ty se vyšlou do sítě s uvedením cílové adresy a dál už záleží jen na síti, jakým způsobem tyto datagramy doručí. Protože je TCP/IP spojovanou službou, musí se definovat, kdo bude spojení navazovat. To určují položky Client Port, resp. Server Port. Při výběru volby Client Port to bude SKYLA Pro II, kdo bude žádat protistranu – terminálový server, např. UDS-10 nebo CoBox micro – o ustavení spojení. Z pohledu sítě tedy bude SKYLA Pro klientem žádajícím server o spojení (proto Client Port). V případě nastavení možnosti Server Port by SKYLA Pro II čekala na požadavek o navázání spojení ze strany vzdálené lokality, přesněji terminálového serveru, byla by tedy z pohledu síťového spojení serverem. Toto je ale nestandardní a obecně nedoporučovaná volba vyhrazená pouze pro speciální případy. Proto doporučujeme vždy používat TCP/IP spojení s parametrem Client Port. Pouze v případě, kdyby bylo spojení pomocí TCP/IP protokolů z jakéhokoliv důvodu nemožné (např. nastavení firewallu, obsazení všech dostupných portů apod.), zvolte možnost UDP. V tomto případě ale bude potřeba změnit standardní nastavení terminálového serveru na vzdálené lokalitě.
Kategorie:   Nastavení komunikace Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Co znamenají položky Lokální port / Vzdálený port v definici lokality?
Odpověď:Port v tomto kontextu zjednodušeně představuje číslo virtuálního kanálu, na němž se přenášejí data mezi počítačem se SKYLOU Pro II a vzdálenou lokalitou. Když SKYLA Pro II posílá paket s dotazem nebo příkazem směrem k jednotce na vzdálené lokalitě, musí v paketu uvést, na jakém „kanálu“ má být tento paket přenesen. Cílové zařízení – terminálový server, např. UDS-10 nebo CoBox micro – musí být nastaveno tak, aby právě na tomto portu „naslouchalo“ a paket přijalo. Pro spojení typu TCP/IP Client Port je to konkrétně Vzdálený port, protože se pakety posílají na vzdálené zařízení. U TCP/IP spojení se odpovědi budou přenášet zpět k počítači na stejném portu, proto jej nemusíte pro odpovědi definovat. Číslo, které zapíšete do políčka TCP/IP Client Port, musí být zapsáno i v nastavení terminálového serveru, konkrétně v položce Port. U terminálového serveru nemusíte v tomto případě vyplňovat parametry Remote IP a Remote port. U spojení pomocí UDP paketů se mohou dotazy a odpovědi principiálně přenášet na různých portech (není to ale podmínkou), proto můžete (ale opět nemusíte) políčka Lokální port a Vzdálený port vyplnit různými čísly. To, co je zapsáno jako Lokální port ve SKYLE Pro II, musí být nastaveno na terminálovém serveru jako Remote Port, naopak to, co je nastaveno ve SKYLE Pro II jako Vzdálený port, musí být v definici terminálového serveru nastaveno jako Port. Položku Remote IP na terminálovém serveru v tomto případě vyplňte IP adresou počítače s komunikačním serverem SKYLY Pro II.
Kategorie:   Práce se svátky Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Co se stane s nadefinovanými svátky na přelomu roku?
Odpověď:SKYLA Pro II pracuje se svátky pro uživatele nejjednodušším způsobem – všechny svátky, které jsou označeny jako pevné, přesune do následujícího roku (samozřejmě se změnou letopočtu u každého záznamu) a svátky za uplynulý rok neoznačené jako pevné jednoduše smaže a bude očekávat, že tyto svátky operátor pro konkrétní rok opět nastaví. Prakticky tak v našich zeměpisných šířkách můžete nadefinovat všechny pevné svátky pouze jednou při spuštění systému (každý rok se budou automaticky posouvat) a na začátku každého roku nadefinovat znovu pouze Velikonoce.
Kategorie:   Programování jednotek Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Jak nastavím periodu automatického programování kratší než 1 den?
Odpověď:V menu 'Programování – Tabulky' na záložce 'Automatické' vyberte jako periodu volbu 'další spuštění' a nastavte údaj v editačním řádku na čas nejbližšího spuštění + požadovaná perioda. Příklad: Chcete nastavit periodu programování 2 hodiny. V políčku 'Nejbližší spuštění' máte zadáno např. datum 29. dubna 2004 a čas 2:00. V sekci 'Perioda' vyberte volbu 'další spuštění' a nastavte datum 29. dubna 2004 a čas 4:00. Novou konfiguraci zapište kliknutím na tlačítko 'Uložit nastavení'.
Kategorie:   Zobrazování událostí v okně Historie / Auditu Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: V okně Historie / Auditu mám nastavenu volbu pro zobrazování maximálního počtu záznamů (posledních 10.000), přesto v okně nevidím požadované události z minulosti.
Odpověď:Okno vždy zobrazuje posledních x tisíc záznamů (hodnota x je dána výběrem počtu zobrazovaných záznamů v horním okraji okna) vyhovujících právě vybranému filtru. Pokud chcete „vidět dále do minulosti“, klikněte na tlačítko << Zobrazit pole filtru a nastavte v řádcích Od a Do časové rozpětí, z něhož chcete události vidět. Po kliknutí na tlačítko Použít okno Historie / Auditu zobrazí posledních 10.000 (2.000, 300 – podle nastavení) záznamů, které tomuto filtru vyhovují.
Kategorie:   Software Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Může jednotka NS2 pracovat i s jiným programem než NStar?
Odpověď:Ano, jednotka NS2 může být konfigurována a monitorována i v programu WIN-PAK Pro / WIN-PAK 2 / WIN-PAK 1.15 (ve všech těchto případech musí ale být nadefinována jako jednotka N-1000-III), nově je kontrolér NS2 přímo podporován i programem WIN-PAK 2005. Pro WIN-PAK 2005 ale musí být použita rozšířená verze jednotky NS2+. Základní verzi lze i dodatečně upgradovat na variantu NS2+ pomocí kitu NS2UPG. Pro jeho získání kontaktujte dodavatele systému.
Kategorie:   Sestavy Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: V sestavě Docházka se nevypisují čisté a hrubé časy u průchodů osob přes čtečky připojené na jednotky HUB Pro.
Odpověď:Pravděpodobně nemáte nastaveny čtečky kontrolérů jako docházkové. V definici podsystému jednotky proto zaškrtněte volbu Docházková. Toto nastavení se ale neuplatní zpětně – již zaznamenané průchody zůstanou v databázi jako ne-docházkové.
Kategorie:   Sledování přítomnosti osob Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: K čemu slouží nastavitelná hodnota „Automatická nepřítomnost po __ hodinách“ v okně Přítomnost osob?
Odpověď:Standardně okno Přítomnost osob zobrazuje, na kterých čtečkách měly jednotlivé osoby zaznamenáno poslední čtení karty a v kterých zónách jsou tedy nyní přítomny. Horní panel okna indikuje aktuální přítomnost osob v jednotlivých zónách, ve spodním panelu okna můžete u vybrané osoby zkontrolovat, na kterých čtečkách proběhlo poslední čtení. Pokud operátor, např. vrátný, má okno otevřeno dlouhodobě a nechává si tak na základě průchodů osob jednotlivými dveřmi zobrazovat kdo je a není v objektu, může dojít k nesrovnalostem v případě, kdy osoba opustí objekt bez načtení karty na odchodové čtečce. Protože poslední zaznamenané čtení její karty v takovém případě proběhlo naposledy na některé ze čteček definujících vstup do objektu / oblasti, bude pořád zobrazována jako přítomná, i když toto poslední čtení proběhlo třeba před 14 dny. Proto je okno Přítomnost osob vybaveno editačním polem „Automatická nepřítomnost po __ hodinách“. Jakmile od posledního čtení karty každé z osob uplyne doba nastavená v tomto poli, je osoba považována za nepřítomnou bez ohledu na poslední čtení karty. V horním poli okna v takovém případě zmizí jméno zóny, v níž je osoba aktuálně přítomna – jeví se jako nepřítomná, nicméně spodní panel okna po kliknutí na jméno osoby nabízí pohled na poslední čtení karty, takže se dá vždy zjistit, kde osoba procházela naposledy. Hodnota nastavená v okně přítomnosti osob se zapisuje do registru počítače s uživatelským rozhraním, takže každý operátor v síťovém prostředí může mít tento parametr nastavený jinak.
Kategorie:   Nastavování přístupových oprávnění Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Jak funguje omezená platnost pro přístupy v definici karty?
Odpověď:Nastavení omezené platnosti limituje praktickou použitelnost karty na čtečce pouze na požadované období. Můžete tak zamezit zneužití karty, kterou např. brigádník nebo návštěva po svém odchodu nevrátí. Datum prvního a posledního dne platnosti se ale do kontroléru při programování nepřenáší, je to pouze údaj pro SKYLU Pro II. Pokud tedy chcete časově omezovat platnosti karet, zapněte automatické programování karet s odpovídající periodou (jednou denně nebo častěji). V menu Programování – Tabulky přejděte na záložku Automatické, zaškrtněte políčko Povolit automatické programování osob, vyberte jednotky, do nichž se mají aktualizované údaje přenášet, a nadefinujte frekvenci přidávání nových / odebírání starých karet pomocí polí Nejbližší spuštění a Perioda. Nakonec nezapomeňte novou konfiguraci zapsat tlačítkem Uložit nastavení.
Kategorie:   Zobrazování událostí v okně Historie / Auditu Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč zčervenalo počítadlo celkového počtu záznamů v okně Historie / Auditu?
Odpověď:Počítadlo 'Celkem' v okně Historie / Auditu zčervená vždy, když celkový počet záznamů v příslušné tabulce přesáhne počet 50.000. Červená barva společně s tučným písmem varuje operátora, že by měl provést archivaci Historie / Auditu, aby se příslušná tabulka neplnila záznamy donekonečna.
Kategorie:   Přihlašování Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč se po spuštění SKYLY Pro II v přihlašovacím dialogu vypisuje jméno počítače se zpětným lomítkem a jménem právě přihlášeného uživatele (např. „PC\Administrator“)?
Odpověď:SKYLA Pro II nabízí funkci pro automatické přihlašování uživatele systému Windows. Tato funkce vychází z předpokladu, že pokud už se jednou jakýmkoliv způsobem přihlásíte do systému Windows a ten tak ověří vaši identitu, není nezbytně nutné zadávat jméno a heslo ještě pro přihlášení do SKYLY Pro II. Pokud uložíte do tabulky Operátoři záznam s přihlašovacím jménem ve formátu název_počítačejméno_uživatele_Windows, SKYLA Pro II vyplní políčko přihlašovacího jména při svém spuštění právě takovým záznamem (název_počítače je jméno počítače, na němž se SKYLA Pro II spouští, a jméno_uživatele_Windows je jméno uživatele právě přihlášeného do systému Windows). Pokud SKYLA Pro II najde v tabulce Operátoři záznam se stejným přihlašovacím jménem, dojde k automatickému přihlášení operátora – okno pro přihlášení do SKYLY Pro II se v tomto případě vůbec nezobrazí. Pokud se chcete tímto způsobem přihlašovat do prostředí SKYLY Pro II z více počítačů, musí být pro přihlášení z každého PC vytvořen v tabulce Operátoři samostatný záznam s odpovídajícím jménem počítače. Na nastaveném heslu u záznamu operátora v těchto případech nezáleží.
Kategorie:   Uživatelské rozhraní - osoby Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Při zadávání nové osoby dne 29.2. (jedná se o přestupný rok) dojde k zobrazení chybového hlášení "Došlo k neočekávané chybě...".
Odpověď:Jedná se o chybu způsobenou vkládáním záznamu s datem v přestupném roce. Doporučujeme změnit datum na počítači a pak již bude možné osoby vkládat do tabulky Osoby.
Kategorie:   Zálohování a obnova Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Po spuštění obnovy databáze ze zálohy skončí proces po chvíli chybou.
Odpověď:Problémem mohou být existující spoje na objekty databází, ať už z klientských počítačů nebo přímo na serveru. Před vlastním spuštěním obnovení databáze doporučujeme zavřít všechna uživatelská rozhraní na klientských stanicích a ukončit činnost komunikačního serveru – zastavit službu Oko3. Pokud se nepovede obnovení databáze nastavení systému na první pokus, dopřejte programu chvíli klidu (cca 1 minutu) a obnovení zopakujte. Pokud ani tento pokus nepovede k úspěchu, nastavte jako Cíl obnovení položku obnovení jiné databáze a ve výběrovém seznamu Název databáze vyberte pracovní databázi SKYLY Pro II (implicitně SkylaPro) a proces obnovení spusťte znovu.
Kategorie:   Nastavení komunikace Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Co znamená položka Timeout v definici lokality?
Odpověď:Timeout je doba, která bude při spojení se vzdálenou lokalitou po počítačové síti dopřána vzdálenému zařízení, aby odpovědělo na dotaz nebo příkaz, přesněji aby odpověď z tohoto zařízení doputovala až do počítače se SKYLOU Pro II. Tento parametr se nastavuje v tisícovkách milisekund a doporučujeme jen nastavit na hodnotu mezi 2.000 a 6.000 milisekundami.
Kategorie:   Komunikace Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Lze přes modul CoBox micro komunikovat s více jednotkami HUB Pro?
Odpověď:V současné verzi hardwaru to možné není. Přes modul CoBox micro můžete komunikovat jen s jedinou jednotkou. Pokud potřebujete komunikaci s více kontroléry přes jedinou IP adresu, použijte převodník UDS-10.
Kategorie:   Profily oprávnění pro operátory Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Musí mít operátor přidělen profil oprávnění?
Odpověď:Nemusí, ovšem v takovém případě nemůže v prostředí SKYLY Pro II kromě přihlášení, odhlášení a prohlížení nápovědy prakticky nic provádět. Reálný záznam operátora by proto vždy měl mít nějaký profil oprávnění přiřazený. Je to podobné jako u přidělování přístupové úrovně kartě – také nemusí mít úroveň přidělenu, nemůže ale potom procházet žádnými dveřmi.
Kategorie:   Programování jednotek Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Spuštěné programování jedné nebo několika jednotek skončilo u některých položek stavem „Chyba“. Je nutné naprogramovat znovu vše, co bylo programováno v minulém kroku?
Odpověď:Není, stačí (po odstranění příčiny chybového stavu) spustit programování pouze těch tabulek na těch jednotkách, kde k chybě došlo. Právě proto je průběh programování jednotek indikován tak podrobně – můžete rychle zjistit, u kterých tabulek došlo k problémům.
Kategorie:   Nastavování přístupových oprávnění Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Karta je do databáze SKYLY Pro II zadána, má přidělenu přístupovou úroveň, ale při načtení na čtečce u jednotky relé nesepne a tudíž neotevře, v Historii se objevuje údaj Neznámá karta.
Odpověď:Pravděpodobně není správně nastavena přístupová úroveň pro kartu. Zkontrolujte, zda je u záznamu přístupové úrovně pro tuto kartu a pro tyto dveře zaškrtnuta alespoň jedna časová zóna. Pokud pod jménem dveří žádná časová zóna vypsána není, musíte alespoň jednu přiřadit v definici jednotky na záložce Podsystémy – Časové zóny zaškrtnutím příslušného záznamu. Jestliže v definici přístupové úrovně pod jménem dveří nějaké časové zóny vypsány jsou, ale bez zaškrtnutí, měli byste alespoň jednu zaškrtnout. V opačném případě nebude mít karta do dveří přístup nikdy.
Kategorie:   Zobrazování událostí v okně Historie / Auditu Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Co z mého nastavení okna Historie / Auditu se projeví i na jiných klientských počítačích se SKYLOU Pro II?
Odpověď:Většina prvků ovlivňujících počet nebo skladbu zobrazovaných záznamů v okně Historie / Auditu má platnost pouze pro počítač, na kterém byly nastaveny, na jiných počítačích v síti se nijak neprojeví. Každý operátor tedy může mít jinak nastaven filtr, vybrán jiný počet zobrazovaných záznamů apod. Jediné nastavení, které se promítne na počítače všech operátorů, jsou barvy jednotlivých událostí. Pro načtení na všech klientských stanicích je nutné obnovení obsahu okna Historie / Auditu, ale poté se budou jednotlivé typy události vypisovat všem operátorům stejnou barvou.
Kategorie:   Nastavování přístupových oprávnění Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Proč nejde změnit přístupová úroveň v záznamu osoby (karty) prostým překliknutím na jiný název?
Odpověď:Speciální režim SKYLY Pro II umí pracovat s více přístupovými úrovněmi najednou, mezi nimiž se u karty přepíná na základě předem stanovených pravidel. Z tohoto režimu přebírá „standardní“ podoba SKYLY Pro II způsob nastavování a změny přístupové úrovně u záznamu osoby. Pokud ji tedy chcete u karty změnit, odznačte starou úroveň kliknutím na čtvereček vedle jejího jména a poté stejným způsobem vyberte přístupovou úroveň novou.
Kategorie:   Komunikační server Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: SKYLA Pro II hlásí, že komunikační server neběží, nicméně pokus o jeho reinicializaci skončí chybou.
Odpověď:Pravděpodobně spouštíte reinicializaci kom. serveru z klientské stanice a služba Oko3 je na serverovém PC zastavena. V takovém případě skončí operace chybou, protože vzdálený klient nemá právo službu na serverovém PC spustit. Spuštění komunikační služby Oko3 musíte provést na serverovém PC – buď právě operací reinicializace kom. serveru z prostředí SKYLY Pro II nebo z okna služeb (Start – Ovládací panely – Nástroje pro správu – Služby).
Kategorie:   Nastavení jednotek Systém:   SkylaProII Datum:   09.01.2009
Otázka: Co znamená parametr Docházková v definici jednotky HUB Pro?
Odpověď:Tento parametr říká, zda se budou průchody, které jednotka zaznamená, považovat za docházkové a tedy zahrnovat do docházkových přehledů nebo exportů. Pokud tedy chcete ve SKYLE Pro II vyhodnocovat v sestavě Docházka čistou nebo hrubou dobu strávenou na pracovišti, musíte mít u příslušných jednotek HUB Pro tento parametr nastavený (zatržený), jinak nebudou na nich zaznamenané průchody do výstupu této sestavy zahrnovány. To platí i v případě, že vedle SKYLY Pro II nepoužíváte žádný program pro zpracování docházky (Docházka, PowerKey). U docházkového terminálu DT2000 SA je políčko Docházková zatrženo implicitně.